Hoe irritant die pop-ups!
Je kent dat wel, zit je lekker te surfen op het internet, omdat je op zoek bent naar cruciale informatie, ploppen steeds weer die irritante pop-ups op. Surfen ho maar! Je zoekt naar het welbekende kruisje om de pop-up weg te klikken, hit de escape-toets voor wel 834 X en uiteindelijk verzand je in het installeren van allerlei pop-up blockers in je browser. Enige tijd later ben je volledig afgeleid van je zoektocht en ’s avonds in bed kook je van woede omdat je “missie” niet geslaagd is. Je begint direct weer te zoeken op je mobiel en weer komen daar ook die stront-vervelende pop-ups voorbij.
Een pop-up leidt af
Dat een pop-up afleidt, spreekt voor zich en dat weten die marketeers ook erg goed. Positieve of negatieve aandacht trekken met dit soort pop-ups lijkt het credo van de online marketeer, maar aan dit soort Spaanse Inquisitie-praktijken lijkt vanaf 2017 een einde te komen. Google is het zat en zeker nu méér en méér mensen hun zoekopdrachten mobiel uitvoeren, gaat Google het ongelimiteerd lastigvallen van bezoekers aan banden leggen.