Search Engine Advertising

Klikken maar!

Je kent het wel, je zoekt iets op Google of Bing en je ziet direct op de eerste plaats wat je zoekt. Helemaal boven aan. Klikken maar. Veel mensen weten of zien het niet, maar dit zijn betaalde advertenties. Voor niets gaat natuurlijk de zon op, maar Google moet ook geld verdienen. Adverteren op zoekmachines heet Search Engine Advertising of afgekort SEA.

AdWords van Google

Net als bij de Zoekmachine Optimalisatie (SEO) doen we eerst een onderzoek naar de Keywords. Welke voorden, short en long term gebruiken de mensen als ze naar producten of diensten zoeken in jouw branche. Die woorden gaan we dan gebruiken. Maar daarnaast moet er ook goed nagedacht worden over pakkende teksten in de omschrijving van de advertentie en op welke pagina willen we de bezoekers uit laten komen. Deze vragen worden als eerst beantwoord voordat we aan het werk kunnen.

Het inrichten van Adwords is op zich niet moeilijk. Je maakt wat campagnes aan, voegt de keywords toe, wijst een budget toe, start te campagne en gaan! Maar het contoleren van de keywords, welke worden wel gebruikt, welke zijn duur, zijn de bezoekers kwalitatief, etc. Dit zijn veel arbeidsintensieve uren die je gewoon bij mij kunt neerleggen.

Google Display Network

Google heeft ook nog het Display Network. Je speelt een spelletje en opeens komt er een advertentie voorbij. Meestal een visual of een video. Ook hiervoor wordt betaald aan Google en jij kunt met je bedrijf daar gewoon ruimte kopen. Kies een doelgroep, kies de visual en wijs een budget toe en gaan! Durf je het niet aan? Dan kun je mij inhuren om dit voor je te regelen.

Contact

Geïnteresseerd in doeltreffende animaties of visuals? Neem hier contact met mij op

Review
5/5
Een mens kan een plan hebben, maar geef dat maar eens vorm. Een soort marktplaats maar dan anders.... We hebben Vivian gevraagd ons daarbij te helpen en ze heeft zich voor de volle 100% ingezet om het enorm ingewikkelde online platform onder de knie te krijgen en met onze wensen de juiste vorm te geven. Dat was geen sinecure, maar het is haar gelukt! Veel intensieve overlegmomenten, maar ze bleef het overzicht houden en werkte van stap a naar b en verder. Inventief, creatief, opmerkzaam en betrokken. Wilden wij links, maar wist ze dat rechts ons uiteindelijk op diverse vlakken meer zou opleveren dan werd rechts aangereikt. Overleg met diverse partijen pakte ze moeiteloos op. Ze creëerde tussendoor nog een teasercampagne voor Social Media die voor de lancering uit als marketing werd ingezet. Een sterke samenwerking, waar veel energie in gegaan is, maar waar we ons met elkaar in hebben vastgebeten. En dan is het heel fijn te zien dat Vivian de laatste is die loslaat.

Krijg gratis tips!

Gratis? Ja! Gratis!
Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang max. 2X per maand een update over online marketing.

Portfolio

Van websites en webshops, SEO projecten tot brochures. Bekijk wat ik tot nu toe gedaan heb. Staat er niet tussen wat je zoekt? Neem vooral contact met mij op, de kans is groot dat ik je kan helpen.

Laatste Blogs